איך לשפר את ההישגים במתמטיקה בקלות?

משקיעים שעות ולא רואים תוצאות? קשה לכם להדביק את הקצב ב4-5 יחידות? תרגיל מעשי של ה"מפתח להצלחה" יסייע לכם להגיע להישגים מדהימים באותן שעות תרגול!
 
במרכז הלימודים שלנו אנו עדים לכך שלימודי מתמטיקה וחשבון מצליחים להלחיץ לא מעט תלמידים בישראל. ילדים ונערים רבים בישראל עומדים בתוקף על כך שהם "לא מתחברים" "זה קשה" ו"פשוט אין להם את הראש לזה", "אין להם ראש מתמטי".

והתוצאות לא מאחרות לבוא.

כמעט כל מי שטוען ש"אין לו ראש מתמטי" רואה כיצד הציונים במתמטיקה צונחים עם הגיל עד שהם נאלצים להסתפק בשלוש יחידות מתמטיקה, וגם אז בהקרבה עצמית אדירה, ובסיוע של שיעורי עזר.
אותו נער יכול להיות כישרוני מאוד בפתרון אתגרים אחרים בחייו, אתגרים מורכבים הרבה יותר מבחירה פשוטה של נוסחה מתאימה והצבת נתונים, אתגרים הדורשים יצירתיות או אתגרים הדורשים זיכרון אדיר של נתונים ספורטיביים ורשימות סלבס, אתגרים מרשימים בתחום החברתי או אמנות מעוררת התפעלות. אז מה גורם לו, לאותו הנער, לחוסר ההצלחה דווקא במתמטיקה?

נכשלים או מתקשים דווקא במתמטיקה? זה לא מקרה!

כשילד מנסה לפתור תרגיל בחשבון, בגיל צעיר, ולא מצליח, הוא צובר במשך הזמן עוד ועוד "הוכחות" לכך שהוא חלש במתמטיקה, שזה פשוט לא בשבילו. הוא רואה אחרים שמצליחים לפתור, והוא - לא. הוא יודע שהוא לא טיפש, אז ההסבר הפנימי שלו, שזה פשוט לא מתאים לו. הרבה מאוד פעמים הציפיות והלחצים של ההורים והמורים מוסיפים לחץ וגורעים עוד יותר  מההצלחה או מעצימים את תחושת "הכישלון". לפעמים "חבר טוב" שזורק משפט לא בזמן הנכון, גם עוזר לטפח את תדמית הכישלון המתמטי. הבריחה המושלמת היא על ידי אמירה "זה לא בשבילי". ממש כיפת ברזל לכישלונות מתמטיים. 


אך האם יש קשר בין התדמית העצמית שנוצרת לבין ההצלחה בפועל, לכאורה מדובר ביכולת חשיבה מתמטית? כיצד דימוי עצמי משפיע נוירולוגית?

מבלי להיכנס לפרטים רבים, מחקרים מוכיחים שמחשבה ש"אני באמת לא טוב במתמטיקה" יוצרת ניתוק ממשי של הסינפסות (חוטים מקשרים) במוח ובכך מנתקת את הגישה לפתרונות קלים ופשוטים לתרגילי מתמטיקה. איך זה קורה? תארו לכם שהמוח נראה כמו נתיבי תנועה ואתם מבינים שאתם רוצים להגיע ליעד מסוים אך במקביל אתם שוברים את הגשרים שמחברים בדרך ומונעים מעצמכם גישה לנתיב הרצוי. על מנת שיפסיקו להטריד את נפשנו עם כישלונות חוזרים ותחושת אכזבה, המוח הלא מודע (המוח ההישרדותי) חוסך לנו את התסכול שאנחנו מרגישים כשאנחנו פותרים בעיות ותרגילים במתמטיקה, ופשוט חוסם את הגישה על ידי יצירת ניתוק פיזי מתאי העצב האחראים על המידע והחשיבה המתמטית שלנו במוח, וכך אנחנו מרגישים שפשוט "אין לנו את זה" מול תרגיל מתמטי ועוזבים לתמיד. המסר החשוב ביותר הוא שזה הפיך! קשרים נוצרים ומתנתקים כל הזמן וזה בידינו!!
תרגיל מעשי קל ועוצמתי להשתפרות פנומנלית במתמטיקה!

אז מה אפשר לעשות לקראת סוף השנה? במפתח להצלחה מאמינים שאם הבעיה בראש, צריך לפתור את הבעיה קודם כל (אך לא רק) מהראש. על הנער לדעת שהוא חכם ואילו הגשר הזה היה נבנה הייתה לו גישה קלה  ופשוטה יותר במוח לפתרון כל תרגיל. אנו מזמינים אתכם לעשות תרגיל מרתק, שיסייע לכם לצאת מהתדמית העצמית  בצורה פשוטה למדי. אמרו לעצמכם לפני כל שיעור וכל תרגול  "יש הרבה אנשים שכולם חשבו שהם לא חכמים, שהצליחו בכוח ההתמדה והחשיבה החיובית להתמיד ולהגיע לתוצאות מעולות. הרבה אנשים שאף אחד לא חשב שהם כל כך מוצלחים הגיעו רחוק מאוד. אני חכם, אני רואה את זה בכל כך הרבה דברים בחיי, אני אהנה מהאתגר המתמטי, אני בוחר להתמיד ולהצליח צעד אחרי צעד. "

ככל שתחזרו על כך ותאמינו בכך גם המוח יאמין ויסלק את כל החסמים שהיו לכם, כך שאתם תגיעו לתוצאות מדהימות, תרגישו שאתם משתפרים רק מעט ותתחילו לאסוף הוכחות לכך שאתם בעצם כן טובים במשחק הזה שנקרא מתמטיקה, ולאט לאט אתם מצליחים הרבה יותר להבין את כללי המשחק.
אל תמנעו מעצמכם כרטיס כניסה ישיר למקצועות מבוקשים, העתיד שלכם מונח קודם כל באמונה שלכם בעצמכם, בדימוי שלכם. שילוב עם השקעה ותרגול מתאימים, יסייעו לכם להגיע להצלחה.

גם מי שמצליח לשרוד היום את הלימודים היה יכול להצליח הרבה יותר בקלות!

אולם גם תלמידים שמצליחים ללמוד מתמטיקה ועושים 4-5 יחידות, נמצאים בהקבצה א', אותם תלמידים שמרגישים שהם שורדים את הרמה הגבוהה, גם הם היו יכולים להצליח הרבה יותר, לו גם הם היו ניגשים עם גישה מרעננת ומעצימה יותר.

מרכז המפתח להצלחה – מאמינים בכל תלמיד ומגיעים לתוצאות!

מרכז המפתח להצלחה שם דגש מיוחד על האמונה בתלמיד, האמונה שכל אחד יכול להצליח הרבה יותר, עם גישה חיובית ושיטות דידקטיות חדשות אנחנו מצליחים להגיע לרמה מאוד גבוהה של תוצאות.

המורים שלנו במפתח להצלחה מגיעים לכל שיעור עם אנרגיות מעצימות, אמון רב בתלמידים ושמים דגש על העלאת המוטיבציה, והגברת תחושת השייכות של כלל התלמידים למקצוע הלימוד. אנו מאמינים שההצלחה של כל אחד היא בהישג יד. כל תלמיד יכול להצליח במתמטיקה, עם כוח התמדה, יצירתיות בהוראה וגישה אופטימית אפשר להגיע להישגים מרשימים במיוחד.
תלמידי המפתח להצלחה בכיתות ו'-יב' מוכיחים שוב ושוב שהדרך להצלחה מתחילה באמון בתלמידים, סבלנות ושיטות הוראה מתקדמות.

קיימים מספר מסלולי לימוד – מסלולי תרגול, מסלולי הוראה בקבוצה קטנה, ומרתוני קיץ ופסח לתרגול אינטנסיבי ויסודי במיוחד.

אנו משלבים שיטות דידקטיות להתפתחות לימודית מקצועית ומהירה:

איתור טעויות חוזרות, עבודה במסגרת של לוחות זמנים תוך מדידת זמן, סימולציות, שילוב בין מסלולים – קבוצתי ופרטי, הקראת שאלונים והתאמות מיוחדות, קשר עם בתי הספר והצוות החינוכי, ימי מרתון לקראת מיצ"ב מפמ"ר ועוד...

המפתח להצלחה - מאמינים בכם, מאמינים בהצלחה שלכם!

נכתב בשיתוף פעולה עם המאמן למצוינות – רונן חזי, אימון אישי בשיטת האימון המשולבת, ויזם עסקי.

פרטי יצירת קשר להרשמה למסלולי הלימוד והתרגול של המפתח להצלחה:
טלפון: 073-7883300
דוא"ל: Mail@m-center.org.il

דף הפייסבוק: https://www.facebook.com/hamafteah/